طرز تهیه کوکی توری

طرز تهیه کوکی توری , دستور پخت کوکی توری

کوکی توری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی توری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی توری
بادام خام۱٫۵ پیمانه
کره½ پیمانه
شکر قهوه ای¾ پیمانه
عسل¼ پیمانه
وانیل۱ قاشق مرباخوری
آرد۳ قاشق غذاخوری
شکلات سکه ایبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی توری

مرحله اول

برای تهیه کوکی توری خوشمزه در ابتدای کار بادام را درون غذاساز ریخته و چند پالس می زنیم تا خرد شود. در ادامه کره را به همراه شکر قهوه ای و عسل درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

به محض جوش آمدن مخلوط کره و شکر قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل را به آن می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه بادام خرد شده را به همراه آرد به قابلمه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از مایه کوکی به اندازه یک قاشق مرباخوری با فاصله از هم درون سینی فر می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی‌ ها به مدت ۸ دقیقه درون فر بمانند تا پخته شوند. پس از گذشت ۴ دقیقه سینی فر را برعکس کرده تا کوکی ها کاملا بپزند. در آخر سینی را از فر خارج کرده تا کوکی ها خنک شوند.

مرحله پنجم

در این فاصله شکلات سکه ای را روی حراری بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس روی یک کوکی می مالیم و یک کوکی دیگر روی آن قرار می دهیم تا به هم بچسبند. در نهایت به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.