طرز تهیه نان بریوش سیب

طرز تهیه نان بریوش سیب , دستور پخت نان بریوش سیب

نان بریوش سیب یکی از انواع نان های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بریوش سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان بریوش سیب
آرد۳۰۰ گرم
شکر۵۰ گرم
خمیرمایه فوری۴ گرم
شیر ولرم۱۲۵ گرم
کره سرد۸۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمکنوک قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی نان
سیب۳ عدد
شکر قهوه ای یا سفید۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
مواد لازم ورمال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان بریوش سیب

مرحله اول

برای تهیه نان بریوش سیب خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شکر و شیر ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی هم می زنیم، سپس روی آنرا با درپوش می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر مایه به عمل آمد تخم مرغ را به همراه نمک و وانیل به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری لطیف و چسبنده حاصل شود، سپس کره سرد را به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود. حالا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی نان می رویم، برای این منظور سیب ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سیب ها را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و کنار می گذاریم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن می افزاییم تا کره کاملا ذوب شود، سپس شکر قهوه ای را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا سیب های خرد شده را به همراه پودر دارچین به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا سیب کاملا نرم و آب اضافی اش کشیده شود. در ادامه زمانی که مواد میانی آماده شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن منتقل می کنیم، سپس تا جای ممکن خمیر را با وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه وسط خمیر از مواد میانی خنک شده می ریزیم و اطراف خمیر را با کمک چاقو برش می زنیم، سپس ابتدا و انتهای مواد میانی را با خمیر می پوشانیم. حالا مواد میانی را با خمیرهای برش زده به روش دلخواه می پوشانیم.

مرحله نهم

حالا زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط می کنیم و با کمک فرچه روی خمیر می مالیم، سپس به دلخواه مقداری پرک بادام روی آن می ریزیم. در ادامه سینی را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده تا روی نان طلایی و خوشرنگ شود، سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.