طرز تهیه کیک کنجدی

طرز تهیه کیک کنجدی

کیک کنجدی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کنجدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کنجدی
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۲ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
ماست۱ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک کنجدی

مرحله اول

برای تهیه کیک کنجدی خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس مقداری کنجد را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی کنجد از بین برود.

مرحله دوم

حالا تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کنجد کاملا خنک شود. در ادامه قابلمه مورد نظرمان را با روغن مایع چرب می کنیم و با کنجد بو داده شده می پوشانیم، سپس اضافه های کنجد را از قالب خارج می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه قالب را تا آماده شدن مایه کیک درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بافت مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه به ترتیب ماست و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری کنجد به صورت پخش روی کیک می ریزیم و قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک آنرا تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کیک کنجدی را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.