طرز تهیه کیک سفیده تخم مرغ

طرز تهیه کیک سفیده تخم مرغ , دستور پخت کیک سفیده تخم مرغ

کیک سفیده تخم مرغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سفیده تخم مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ۶ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد قنادی۱ پیمانه
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کره ذوب شده½ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سفیده تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیک سفیده تخم مرغ خوشمزه در ابتدای کار سفیده های تخم مرغ را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر و اسانس وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی تا حدی که غلیظ و کفی شوند هم می زنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید سفیده های تخم مرغ فرم نگیرند. حالا فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود. در ادامه آرد را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به همراه نمک و مابقی شکر به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ افزوده و با لیسک به آرامی فولد می کنیم. در ادامه کره ذوب شده را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا کیک را از قالب جدا کرده و به همراه بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.