طرز تهیه ساندویچ چیکن تندوری

طرز تهیه ساندویچ چیکن تندوری , دستور پخت ساندویچ چیکن تندوری

ساندویچ چیکن تندوری یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ چیکن تندوری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آرد سفید۲ پیمانه
آرد گندم۱ پیمانه
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن حیوانی یا مایع۲ قاشق غذاخوری
آببه مقدار کافی
مواد لازم میانی ساندویچ
سینه مرغ۴۰۰ گرم
ماست۱ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای۱ عدد متوسط
ادویه تندوری۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز و زردچوبهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
کره و روغن مایعبه مقدار کافی
مواد لازم سس
سس مایونز۱ پیمانه
سس کچاپ½ پیمانه
سس چیلی۲ قاشق غذاخوری
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمزاز هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه ساندویچ چیکن تندوری

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ چیکن تندوری خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم برای این منظور آرد سفید را به همراه آرد گندم و نمک درون الک ریخته ،سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم و روغن مایع را به آن می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه آب را کنترل شده به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود. حالا روی خمیر را با کیسه فریزر یا سلفون می‌ پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه سینه مرغ را به صورت نواری نازک برش زده و کنار می گذاریم. حالا ادویه تندوری را به همراه نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به ماست اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهازم

در این مرحله برش های سینه مرغ را به کاسه حاوی ماست اضافه کرده و ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد گوشت مرغ بروند. حالا روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

حالا پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی نازک خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک و نرم شوند.

مرحله ششم

در ادامه فیله های مرغ را به تابه اضافه کرده، سپس مقداری کره و روغن به تابه افزوده و تفت می دهیم تا کاملا پخته و سرخ شوند. حالا سس را آماده می کنیم برای این منظور سس مایونز و کچاپ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا سس چیلی را به همراه سس سویا، فلفل سیاه، نمک و فلفل قرمز به کاسه اضافه کرده و خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند در ادامه از خمیر چانه های به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده روی سطح کار می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با کمک وردنه به صورت نازک پهن می کنیم، سپس یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه خمیرهای باز شده را بدون اضافه کردن روغن درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که نان ها کاملا پخته شدند، آنها را از تابه خارج کرده، سپس مقداری از مخلوط سس روی آن می مالیم و سینه های مرغ را به همراه فلفل دلمه ای و پیاز روی آن می چینیم. حالا ساندویچ را رول می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه ساندویچ ها را درون یک تابه گریل گذاشته و اجازه می دهیم دو طرف ساندویچ ها گریل شوند. در نهایت ساندویچ ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.