طرز تهیه بانت کیک سیب

طرز تهیه بانت کیک سیب , دستور پخت بانت کیک سیب

بانت کیک سیب یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بانت کیک سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بانت کیک سیب
آرد قنادی۲ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
نمک½ قاشق چایخوری
سیب۳ عدد
مغز گردوبه مقدار کافی
پودر قندبه مقدار کافی

طرز تهیه بانت کیک سیب

مرحله اول

برای تهیه بانت کیک سیب خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا سیب ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم، سپس سیب ها را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه پوست سیب ها را به همراه روغن مایع و تخم مرغ درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا مواد میکس شده را درون یک ظرف مناسب منتقل می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه شکر و نمک را به کاسه اضافه کرده، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر و نمک به خوبی حل شوند. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر دارچین درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی و یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مغز گردو را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه سیب خرد شده به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را به آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه اولیه پخت کیک به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید، در غیر این صورت پف کیک می خوابد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت بانت کیک ابتدا یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک به طور کامل پخته است.

مرحله هشتم

در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس با پودر قند تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.