طرز تهیه بانت کیک وانیلی

طرز تهیه بانت کیک وانیلی , دستور پخت بانت کیک وانیلی

بانت کیک وانیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و اسفنجی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بانت کیک وانیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بانت کیک وانیلی
آرد قنادی۳ پیمانه
شکر۱ و ¼ پیمانه
کره۳۰۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
بیکینگ پودر۲ و ¼ قاشق چایخوری
اسانس وانیل۱ قاشق غذاخوری
شیر¾ پیمانه
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه بانت کیک وانیلی

مرحله اول

برای تهیه بانت کیک وانیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود، سپس فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود.

مرحله سوم

حالا نمک و بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه می کنیم و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا  تخم مرغ ها به صورت یکدست مخلوط شوند.

مرحله چهارم

در ادامه پس از اضافه کردن ۳ دانه تخم مرغ ۲ قاشق آرد به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس به همین صورت مابقی تخم مرغ ها به همراه ۴ قاشق آرد به تناوب به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و تلفیق شوند. پس از اضافه کردن تخم مرغ ششم اسانس وانیل را به کاسه اضافه کرده، سپس یک سوم باقی مانده آرد را می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله ششم

پس از یکدست شدن مایه کیک نصف مقدار شیر را به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم، سپس مجددا یک سوم آرد را به همراه باقی مانده شیر به کاسه اضافه کرده و در حد یکدست شدن مایه کیک هم می زنیم.

مرحله هفتم

در ادامه باقی مانده مقدار آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکنواخت شود. حالا قالب میان تهی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از آن خارج شود، سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوییم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله نهم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. ۳۰ دقیقه اول پخت کیک درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید در غیر این صورت پف کیک می خوابد.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت به دلخواه روی کیک را با پودر قند تزیین کرده و به همراه چای تازه دم مصرف می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.