طرز تهیه پکوره میکس

طرز تهیه پکوره میکس , دستور پخت پکوره میکس

پکوره میکس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پکوره میکس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای فیلینگ
سیب زمینی۴ عدد
زنجبیل تازه½ قاشق چایخوری
فلفل سبز۱ عدد
زردچوبه⅛ قاشق چایخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رویه
آب½ پیمانه
جوش شیرین۱ پنس
آرد نخودچی½ پیمانه
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پکوره میکس

مرحله اول

برای تهیه پکوره میکس خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته، سپس درون یک قابلمه مناسب حاوی آب قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ ها کاملا بپزند.

مرحله دوم

زمانی که سیب زمینی ها مغز پخت شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده، سپس پوست شان را جدا می کنیم. حالا سیب زمینی را درون یک کاسه مناسب ریخته و با گوشتکوب به خوبی می کوبیم تا له و پوره شوند.

مرحله سوم

حالا زنجبیل تازه را به همراه فلفل سبز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه زردچوبه، فلفل قرمز و نمک به کاسه حاوی پوره سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در ادامه ۲ قاشق از آرد نخودچی را جدا کرده و به همراه مقداری نمک مخلوط می کنیم، سپس کنار می گذاریم. حالا باقی مانده آرد نخودچی را به همراه آب، جوش شیرین، آرد برنج، زردچوبه، فلفل قرمز و مقداری نمک درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا یک مایه نسبتا غلیظی به دست آید. در ادامه از مخلوط پوره سیب زمینی به اندازه یک تخم مرغ جدا کرده و به خوبی فشرده می کنیم، سپس به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله پکوره ها را ابتدا درون مخلوط آرد نخودچی و نمک می غلطانیم تا سطح آنها را کاملا کاور کند. حالا پکوره ها را درون کاسه حاوی مایه غلیظ فرو برده و اجازه می دهیم کاملا به آن آغشته شوند، سپس خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پکوره ها را به همین شکل آماده سرخ کردن می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه‌ ای که پکوره ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن مایع افزوده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

زمانی که روغن به خوبی داغ شد، پکوره ها را به آرامی درون روغن انداخته و اجازه می دهیم کاملا سرخ و طلایی شوند، سپس از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود.

مرحله نهم

زمانی که روغن اضافی پکوره ها به طور کامل کشیده شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. توجه داشته باشید در صورتی که روغن اضافی پکوره ها گرفته نشود بافت آنها نرم شده و بافت ترد خود را از دست می دهند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.