طرز تهیه کرایی ماهی

طرز تهیه کرایی ماهی , دستور پخت کرایی ماهی چابهار

کرایی ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور پاکستان است که با مرغ، گوشت و ماهی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرایی ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله ماهی۱ کیلوگرم
پیاز۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۵ عدد
سیر۶ حبه
نمک و چیلیاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه¼ قاشق چایخوری
گرام ماسالا و پودر تخم گشنیزاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه کرایی ماهی

مرحله اول

برای تهیه کرایی ماهی خوشمزه در ابتدای کار فیله ماهی را به همراه نمک، فلفل سیاه و مقدداری آب لیمو ترش تازه مزه دار می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها به خورد فیله ماهی بروند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان یک تابه روی حرارت ملایم می گذاریم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس ماهی مزه دار شده را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را به خوبی سرخ می کنیم. در ادامه ماهی سرخ شده را از تابه خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همان تابه که ماهی را سرخ کرده ایم می‌ افزاییم، سپس تفت دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس گرام ماسالا، چیلی، پودر تخم گشنیز، نمک و زردچوبه را به تابه افزوده و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها به مشام برسد. حالا گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها سرخ شوند. حالا یک لیوان آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ماهی سرخ شده را درون تابه گذاشته و اجازه می دهیم ماهی به مدت ۵ الی ۶ دقیقه بپزد و سس غلیظ شود، سپس به روغن بیفتد. پس از گذشت این زمان کرایی ماهی را به همراه فلفل سبز و گشنیز تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.