طرز تهیه کیک ماست و لیمو

طرز تهیه کیک ماست و لیمو , دستور پخت کیک ماست و لیمو

کیک ماست و لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست و لیمو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه کیک ماست و لیمو
آرد۳ پیمانه
ماست سون۱ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه
بیکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ماست و لیمو

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست و لیمو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه آب لیمو ترش، رنده پوست لیمو، روغن مایع و ماست را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و چند مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا گلوله های آرد درون مایه کیک باز شوند.

مرحله چهارم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن جامد یا کره سرد چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در صورت نبود فر، یک قابلمه ۳ برابر بزرگتر از قالب انتخاب کرده و یک ۳ پایه درون آن قرار می دهیم تا قالب تماس مستقیم با قابلمه نداشته باشد. حالا یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی پوشانده، سپس درب آنرا می بندیم و اجازه می دهیم قابلمه به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا به خوبی گرم شود. پس از گذشت این زمان قالب را درون قابلمه روی ۳ پایه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت درون قابلمه بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت زمان مربوط درون فر یا قابلمه برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در نهایت قالب را در فضای آشپزخانه گذاشته و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.