طرز تهیه شیرینی تر تخته ای

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای

شیرینی تر تخته ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار خاورمیانه است که برای پذیرایی در اکثر مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی تر تخته ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی تر تخته ای
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
وانیل½ قاشق مرباخوری
آرد۱٫۵ لیوان + ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آب جوش⅓ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
خامه قنادی۵۰۰ گرم
شیر کاکائوبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی تر تخته ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تر تخته ای خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل خامه قنادی را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم شل شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه آب جوش را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه یکدست شود. در ادامه ۱ و نیم لیوان آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را الک می کنیم و طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را به دو قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه باقی مانده آرد را به یکی از قسمت های مایه کیک اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم، سپس پودر کاکائو را به مایه کیک دیگر اضافه کرده و هم می زنیم تا شکلاتی شود. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه های کیک را به صورت همزمان به صورتی که مایه ها با هم ترکیب نشوند درون قالب می ریزیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

در صورت نبود فر می توانید از تابه استفاده کنید، برای این منظور کف تابه را با ۲ عدد کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را به همین صورت درون تابه می ریزیم و درب تابه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و تابه را روی آن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید قبل این زمان درب قابلمه را باز نکنید.

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیق یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله دهم

در این فاصله خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد و از ظرف جدا نشود. در ادامه کیک را از قالب جدا کرده، سپس دو رنگ کیک را از هم جدا می کنیم و کیک ساده را روی سطح کار می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا روی سطح کیک را با مقداری شیر کاکائو رومال می کنیم، سپس مقداری خامه قنادی روی آن می ریزیم و با پالت به خوبی پخش می کنیم. در ادامه لایه کیک کاکائویی را روی خامه قرار داده و با دست فیکس می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی کیک کاکائویی را با خامه کاور می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان شیرینی را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا شیرینی را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و برش ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به دلخواه با پودر کاکائو، پودر پسته، شکلات چیپسی و انواع اسلایس های میوه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.