طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی

طرز تهیه کوکو کلم بروکلی با سیب زمینی طرز تهیه کتلت بروکلی کتلت کلم بروکلی به خانه برمیگردیم فیلم کوکوی کلم بروکلی غذا با کلم بروکلی

کوکوی کلم بروکلی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم بروکلی۳۰۰ گرم
کلم پیچ سفید۱۰۰ گرم
هویج۲ عدد متوسط
تره۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پیازچه۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
عصاره مرغ۱ عدد
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی

مرحله اول

برای تهیه کوکو کلم بروکلی خوشمزه در ابتدای کار کلم بروکلی را چندین مرتبه می شوییم تا کاملا تمیز شود، سپس کلم بروکلی را درون یک کاسه حاوی آب ولرم و نمک قرار داده و اجازه می دهیم کلم بروکلی کمی نرم تر شود.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. حالا کلم بروکلی را آبکشی کرده و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس کلم را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه کلم خرد شده را روی یک دستمال تمیز ریخته تا رطوبت اضافی اش کاملا گرفته شود. حالا پوست هویج را جدا کرده و به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم، سپس تره و پیازچه را شسته و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا کلم سفید را به صورت ریز خرد کرده و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. زمانی که آب اضافی پیازچه و تره کاملا خارج شد، آنها را به صورت ریز خرد کرده و به همراه هویج درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد کرده و به همراه کلم سفید و کلم بروکلی به کاسه اضافه می کنیم. حالا لایه بیرونی گوجه فرنگی را به همراه سیر به صورت ریز خرد کرده و به افزوده، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید قسمت درونی گوجه فرنگی آب می اندازد و کوکو را شل می کند. در ادامه عصاره مرغ را پودر کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و کمی نمک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

به دلیل وجود نمک درون عصاره مرغ، نمک را کنترل شده اضافه کنید. در ادامه روغن زیتون را به همراه تخم مرغ ها به کاسه افزوده و با قاشق مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا کف ظرف مورد نظرمان را چرب می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مایه کوکو را درون ظرف ریخته و ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کوکو به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان کوکو را به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.