طرز تهیه سیب زمینی تنوری اسپانیایی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری اسپانیایی , دستور پخت سیب زمینی تنوری اسپانیایی

سیب زمینی تنوری به روش اسپانیایی یکی از پیش غذاهای ساده و خوشمزه کشور اسپانیا است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی تنوری اسپانیایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب‌ زمینی ریز۴۵۰ گرم
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمک۱ و ¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
سیر۴ حبه
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
خردل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری اسپانیایی ابتدای کار فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه سیب زمینی ها را می شوییم و از وسط به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی های خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه ¾ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا سیب زمینی ها مزه دار شوند.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون سینی فر از قبل چرب شده می ریزیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا مغز پخت و طلایی شوند.

مرحله چهارم

حالا سس مخصوص سیب زمینی را آماده می کنیم، برای این منظور پوست سیر ها را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سس مایونز و آب لیمو ترش را به سیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله باقی مانده نمک را به همراه روغن زیتون و خردل به سس اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در نهایت سیب زمینی های تنوری را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سس را به صورت پخش روی آن اضافه می کنیم، یا اینکه سس را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و در کنار سیب زمینی ها سرو می کنیم.نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.