طرز تهیه ناگت مرغ پنیری

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری , دستور پخت ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای ساده و پرطرفدار بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت مرغ پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ چرخ شده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا۴ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری درشتبه مقدار کافی
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
مغز نان باگت۱ عدد
آرد سفیدبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه ناگت مرغ پنیری خوشمزه ابتدای کار مغز نان باگت را خارج می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و یک چهارم لیوان آب ولرم یا شیر به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از خیس خوردن نان آب اضافی آن را با دست می گیریم، سپس گوشت مرغ را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم و درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله سوم

حالا پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب آن گرفته شود، سپس به همراه سیر، نمک و فلفل سیاه به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نان باگت را به همراه پنیر پیتزا به گوشت مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون یک سینی مناسب را با مقداری آرد سفید می پوشانیم و مواد ناگت را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با پشت قاشق ناگت را به ضخامت نیم تا ۱ سانتی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم و کناره های آن را با آرد می پوشانیم. در ادامه ناگت ها را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا منسجم شوند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت این زمان ناگت ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و با کمک چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه شیر را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا تخم مرغ را مجددا هم می زنیم تا یکدست شود، سپس ناگت ها را درون تخم مرغ قرار می دهیم تا به تخم مرغ آغشته شوند، سپس از آن خارج می کنیم و درون پودر سوخاری می غلطانیم تا پودر سوخاری سطح ناگت را پوشش بدهد.

مرحله هشتم

در این مرحله این کار را مجددا تکرار می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه به اندازه ای که ناگت ها درون قابلمه شناور بمانند روغن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله نهم

در نهایت ناگت ها را درون قابلمه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس از قابلمه خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر ناگت مرغ پنیری را به همراه خیارشور، گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.