طرز تهیه کیک شور

طرز تهیه کیک شور , دستور پخت کیک اسفنجی شور

کیک شور یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که همانطور که از نامش مشخص است بر خلاف کیک های دیگر طعمی شور دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شور در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شور
ماست۱۷۰ گرم
روغن مایع½ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
ادویه ایتالیایی۱ قاشق چایخوری
آرد۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
پنیر فتابه مقدار کافی
فلفل دلمه ای و زیتون سیاهبه مقدار کافی
پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه کیک شور

مرحله اول

برای تهیه کیک شور خوشمزه ابتدای کار ماست را به همراه روغن مایع، تخم مرغ، شکر و ادویه ایتالیایی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می ریزیم، سپس به همراه بکینگ پودر و نمک به مخلوط ماست اضافه می کنیم و هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس فلفل دلمه ای و زیتون را به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک قالب مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایع کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پنیر فتا را به صورت مثلثی برش می زنیم و روی کیک قرار می دهیم، سپس فلفل دلمه ای و زیتون های خرد شده را به صورت پخش روی کیک قرار می دهیم. در ادامه مقداری پاپریکا روی کیک می پاشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می کنیم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در نهایت کیک شور را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه پنیر خامه ای، کره و … سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.