طرز تهیه کوکوی گل کلم

طرز تهیه کوکوی گل کلم با سیب زمینی طرز تهیه کتلت گل کلم کالری کوکو گل کلم کوکوی گل کلم خام بهتر است یا پخته شامی گل کلم کوکوی گل کلم و کلم بروکلی کوکوی گل کلم جوادجوادی کوکوی گل کلم ساناز سانیا

کوکو گل کلم یکی از انواع کوکوهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به صورت گیاهی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی گل کلم در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۱ عدد کوچک
تخم مرغ۳ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۱۰ ساقه
پنیر پارمزان۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی گل کلم

مرحله اول

برای تهیه کوکوی گل کلم ساده در ابتدای کار گل کلم را خرد می کنیم و می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم گل کلم به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دوم

در این مرحله پیازچه را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه گل کلم را از روی حرارت بر می داریم و درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شده و کاملا خنک شود.

مرحله سوم

حالا گل کلم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با پشت چنگال گل گلم را کمی له می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه پیازچه، آرد سوخاری، پنیر پارمزان، نمک، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز به گل کلم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کوکو را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید در صورتی که مایه کوکو شل بود، مقداری آرد سوخاری به آن اضافه کنید و در صورتی که مایه کوکو سفت بود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر یا آب به آن بیفزایید.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه با قاشق مقداری از مایه کوکو بر می داریم و درون تابه می ریزیم، سپس آن را صاف می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت کوکوهای گل کلم را به همین صورت سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در آخر کوکوی گل کلم را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.