طرز تهیه نان لبنانی

طرز تهیه نان لبنانی طرز تهیه نان شاورما طرز تهیه نان لبنانی شاورما طرز تهیه نان شاورما عربی

نان لبنانی یکی از انواع نان های ساده کشور لبنان است که معمولا در کنار وعده های شام و ناهار سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان لبنانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان لبنانی
آرد۲ پیمانه
آرد گندم کامل½ پیمانه
شکر½ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۲ قاشق چاخوری
آب۱ پیمانه

طرز تهیه نان لبنانی

مرحله اول

برای تهیه نان لبنانی خوشمزه ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و ½ لیوان آب گرم به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا روی مخلوط خمیر مایه را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند تا عمل بیاید. در ادامه آرد سفید و آرد گندم را به همراه نمک درون الک می ریزیم و الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را درون یک کاسه مناسب و جا دار می ریزیم، سپس روغن زیتون را به همراه مخلوط خمیر مایه به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و کمی چسبناک حاصل شود. در ادمه خمیر را درون یک کاسه چرب و جا دار قرار می دهیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پف اضافی خمیر را با مشت بسته می گیریم.

مرحله ششم

حالا روی سطح کار را مجددا با آرد می پوشانیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را به ۱۰ تا ۱۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هفنم

در این مرحله قسمت های خمیر را چانه می گیریم و هر چانه را با کمک وردنه به قطر ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر باز می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم و روی آن را با دستمال می پوشانیم تا خشک نشود.

مرحله هشتم

حالا چانه ها را به همین ترتیب باز می کنیم و لای دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا خشک نشوند، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا خمیر ها حجم بگیرند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود، سپس حرارت را متوسط می کنیم و خمیر را درون تابه قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت ۲۰ ثانیه خمیر را بر می گردانیم و با فشار کفگیر روی خمیر پف آنرا می گیریم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم نان کاملا پف کند، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا برشته شود. در ادامه نان ها را به همین ترتیب درون تابه درست می کنیم، سپس به همراه مواد دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.